Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TYDZIEŃ JĘZYKA POLSKIEGO

TYDZIEŃ JĘZYKA POLSKIEGO

W dniach od 30 stycznia do 3 lutego obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Języka Polskiego. Z tej okazji w klasach 4-8 odbyły się dwa konkursy.

Pierwszy to „Szkolny Mistrz Czytelnictwa”. Z każdego poziomu klas za pomocą testu kahoot wyłoniono jednego ucznia, który wkrótce będzie walczył o tytuł Mistrza.

Drugi konkurs to „Corrida polonistyczna”, czyli walka z bykami. Corrida to hiszpański zwyczaj, w którym człowiek zwany torreadorem walczy z bykiem i drażni go za pomocą czerwonej płachty. Zadaniem uczniów z poziomów 4-8 było odszukać ukryte w naszej szkole byki i zwalczyć je. „Byki”, czyli błędy: ortograficzne, interpunkcyjne i językowe ukrywały się na czerwonych kartkach w różnych miejscach areny szkolnej. Schwytane „byki”-kartki uczniowie przynosili do biblioteki w celu podliczenia zdobyczy oraz dokonania poprawy niewłaściwych zapisów wyrazów lub zdań.  Zaangażowanych torreadorów było wielu, ale tylko niektórzy okazali się prawdziwymi pogromcami „byków”. Oto lista zwycięzców:

  • z klas 4: I miejsce – Selena Sarzyńska
  • z klas 5: I miejsce – Maja Swoboda
  • z klas 6: I miejsce – Jakub Wachowiak
  • z klas 7: I miejsce – Filip Olbracht
  • z klas 8: I miejsce – Aleksandra Trukawka

Wyżej wymienione osoby otrzymały nagrody – kupony z bonusem do wykorzystania na języku polskim oraz celujące noty. Informacja o pozostałych lokatach znajduje się na tablicy ogłoszeń. 

 

opr. Karolina Malcher

Data dodania: 2023-02-28 13:52:36
Data edycji: 2023-02-28 13:53:24
Ilość wyświetleń: 284

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Mistrz Odkrywania Talentów

Mistrz Sportowych Talentów

Ambasador Niepełnosprawności

Cytat

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej